Special Announcement: Visit by Shaykh Dr. Abdal Hakim Murad to Malaysia




Mengumumkan lawatan singkat Syaikh Dr Abdal Hakim Murad ke Malaysia dari 27-29 Mac 2010. Ini sedang diselenggarakan di bawah naungan Islam dan Fajar Outreach ABIM Symphony, dan dengan kerjasama daripada Majlis Cendekiawan Muda (HAKIM). Previous dilihat oleh banyak sarjana Muslim besar dalam tiga tahun terakhir telah menerima maklum balas daripada peserta sangat baik. Kegiatan yang direncanakan termasuk Grand Fundraising Event untuk Cambridge Masjid Baru Projek dan memilih kegiatan-kegiatan amal tempatan. Fundraising Event yang juga akan menggabungkan pelancaran Shaikh Dr Abdal Hakim Murad "The Travelling Light Seri '.


Timothy J. Winter lahir pada tahun 1960, Abdal Hakim belajar di Westminster School yang berprestij di London, Inggeris dan kemudian di Universiti Cambridge, di mana ia lulus dengan penghargaan kelas pertama dalam Bahasa Arab pada tahun 1983. Beliau kemudian tinggal di Kaherah selama tiga tahun, belajar Islam di bawah guru tradisional di Al-Azhar, salah satu universiti tertua di dunia. Dia meneruskan untuk tinggal selama tiga tahun di Jeddah, di mana beliau diberikan kantor penterjemahan komersil dan dipelihara kenalan dekat dengan Habib Ahmad Mashhur al-Haddad dan ulama dari Hadramaut, Yaman.


Shaikh Dr Abdal Hakim adalah penterjemah sejumlah karya, termasuk dua kelantangan daripada Imam al-Ghazali Ihya Ulum al-Din, dan telah menulis sejumlah buku. Bukunya diterima Moonlight Serangan Tanpa padanya Raja Abdullah I Prize Pemikiran Islam. Dia memberi Durus dan khutbas dari masa ke masa dan mengajarkan karya-karya Imam al-Ghazali di Britain, Amerika, Sepanyol, Australia, dan Singapura. Dia memiliki ijazah tradisional untuk mengajar Ihya 'dengan isnad (rantai) berlaku sepanjang perjalanan kembali kepada Imam Al-Ghazali sendiri. Dia sering muncul di BBC Radio dan sesekali menulis untuk sejumlah penerbitan termasuk The Independent dan The Times Literary Supplement.

0 comments: