Perjalanan Intelektual

saya memilih jordan salah satu perjalanan intelektual saya selepas saya meneliti panjang kisah ini dua tahun yang lepas. Oleh itu saya tidak teragak-agak terus memilih yarmouk salah satu perjalanan itu. Sukar juga bila melihat posisi perjalanan asal saya bila melihat bakal perjalanan yang akan datang”.Harakiyyun filsuf” itula salah satu proses perjalanan itu.Bagaimanapun saya termotivasi selepas guru saya,Prof Wan Mohd Nor memberi semangat dan nasihat bahawa proses menuntut ilmu ini perlukan kesabaran dan ketabahan yang tinggi serta terus membulatkan niat yang murni kerana ianya asas kunci kejayaan.



2 comments:

Anonymous said...

Jgn lupa Akhi bertalaqqi dan mengambil sitifadah dr ulama2 Islam di Jordan termasukkarya2 mereka umapam Dr FadL Hassan Abbas,PHD Shariah tetapi banyak menulis ke arah tafsir AQ dll.Dr Solah Abd Fattah al-Khalidiy.Barangkali blh hadamkan kutayyibnya Khittah Barraqah Lizi Nafs Tawwaqah sebagai pencetus motivasi rehlah ilmiyyah anta.

Akhi Shah Rizan

Syabas n seeru ala barakatilah..

MOHD SYAZREEN ABDULLAH said...

Terima kasih banyak2 abg Shah Rizan atas ingatan dan pesanan.,Sememangnya wajib bagi ana usaha ke arah itu.Moga-moga kita istiqamah bersama dalam berjuang dan dipelihara olehNya.Mohon kiriman doa juga dari abg Shah Rizan spy perjalanan ana dipermudahkan.=)

-Syazreen-