merdekakah kita???












merdekakah kita??...satu persoalan yang mesti di jawab.Sedar tak sedar di dalam menjalani hari-hari liku dan penuh dengan mehnah tribulasi ni..negara kita sudah pon berusia 51 tahun.
Detik 31 ogos jam 12 pagi adalah waktu yang di nantikan seluruh rakyat malaysia terutamanya golongan-golongan muda bagi meraikan hari merdeka.
persoalannya di manakah kita ketika itu???....malang dan sedihnya malam merdekalah adalah malam yang di hiasi dengan maksiat dengan pelbagai ragam anak merdeka yang tidak rasa segan silu langsung melakukan zina,tarian bogel,minum arak, dengan pengaruh punk seolah-olah seperti binatang..inikah di namakan negara merdeka??
Syed Qutb pernah berkata dalam kitabnya "fi tariqu fikrah wal manhaj"..iaitu aku melihat umat islam hari ini ingin menjadi enggeris malah lebih dasyat menjadi barat"..
kita sering mengungkapkan bahawa kita merdeka tp hakikatnya kita telah tertipu malah di jadikan sebagai alat boneka yahudi pada hari ini..renungkanlah.......
Seringkali kita mendengar "ungkapan remaja hari ini pemimpin akan datangPersoalannya, mampukah remaja yang kita lihat hari ini menaruju kepimpinan dimasa akan datang? Mampukah mereka menjadi seperti pemimpin agung, Umar al-faruq, seperti Sultan Muhammad al-fateh, seperti Salahuddin al-ayubi dan beberapa kepimpinan Islam yang menjadikan 2/3 dunia dalam penguasaan mereka. Adakah pemuda yang kita lihat hari ini sehebat Saidina Ali atau mereka ini seperti Hasan Basri yang ditauliahkan sebagai tuan guru di Basra sejak umurnya 15 tahun? Mereka tidak. Tidak. Tidak sama sekali.Bermati-matian orang dulu menghalau penjajah, remaja hari ini senang-senang membawa budaya mereka kembali bersila di atas tikar kedaulatan ini.......

0 comments: